19-06-2018

Jong Gras afgerond

Ook het vierde traject van Jong Gras Advies is met succes afgerond. Dit keer zijn zeven sportaanbieders geholpen met hun communicatievraagstuk.

De start vond in april plaats waar tijdens een bijeenkomst de eerst ontmoeting was tussen de studenten en hun opdrachtgevers. Een vol programma, met maar liefst zeven deelnemende verenigingen en sportaanbieders. Na de korte presentaties van de verenigingen, werden de studenten aan de vereniging gematcht en konden de studenten meteen aan de slag. De daaropvolgende weken waren de studenten geregeld te vinden op de desbetreffende sportverenigingen, om zo de sfeer mee te maken en een beter beeld te krijgen van de sport. Daarnaast werd er ook hard gewerkt in de lessen.  Na weken van samenwerking tussen studenten en sportverenigingen, werd donderdag 14 juni op de eindbijeenkomst bij SV Vechtzoom het eindresultaat getoond.

Make-voor Hellas Utrecht | recreatief lopen
De studenten hebben voor Hellas Utrecht, afdeling Recreatief Lopen diverse materialen gemaakt. Elke met een frisse eigen stijl. Naast een poster hebben de studenten een flyer ontworpen, gezorgd voor beeldmateriaal en is er een toffe video gemaakt! Deze video krijgt uiteraard nog een plek op de website van de club. 

 

 

Badminton DVS-Koto Misi op zoek naar jonge leden
Badmintonvereniging DVS Koto-Misi is op zoek was naar meer jonge leden. Daarvoor hebben de studenten naast een nieuw logo en een flyer ook een paar concepten bedacht. Eén van die concepten is het organiseren van een evenement in de buurt waarbij marktkramen en eettentjes staan en waar vooral gebadmintond kan worden. 

Kaartspel voor SV Vechtzoom
Ook voor SV Vechtzoom is hard gewerkt. Zo zijn er onder andere activiteitenkaartjes ontworpen en gerealiseerd. Hierop staan verschillende activiteiten, zoals een wandelroute, die SV Vechtzoom zou kunnen organiseren om meer leden te werven. Op de kaartjes staat hoe dit het best aangepakt kan worden en met sterren is aangegeven hoe geliefd de activiteiten bij mensen in de buurt zijn.  Ook een andere groep studenten ging aan de slag voor dit jonge sportpark. Zij bedachten een nieuwe identiteit en ontwikkelden een nieuwe vrolijke huisstijl en maakten hiervoor een handboek dat direct klaar is voor gebruik. 

Activeiteitenpakket voor USV Hercules
Studenten die aan de slag mochten voor USV Hercules hebben onderzoek gedaan naar wat de precieze vraag van Hercules was. De taak voor hen: Ontwerp een communicatief sterk activiteitenpakket waarmee continuïteit, richting de jeugd, gecreëerd kan worden. Zij hebben daarvoor een styleguide opgericht, een activiteiten kalender ontworpen, posters gemaakt en een activiteitenbord ontworpen. 

Interne communicatiestructuur voor Turn4U
Turn4U was opzoek naar eenheid en betrokkenheid en een interne communicatiestructuur. Studenten hebben daarvoor een communicatiekit ontworpen, bestaande uit een SmartTV, organisatiestructuur, communicatiemiddel en tot slot een communicatiestijl. Zij hebben als communicatiemiddel naast de website gekozen voor een webapplicatie. Deze is gelijk aan de website waarop duidelijk de roosters en de nieuwsberichten te vinden zijn. Op de SmartTV zal een kort overzicht te zien zijn van het nieuws, mededelingen en contactpersonen binnen de organisatie. 

 

 

Huisstijl voor UTC
Tot slot is er voor het Utrecht Talent Center een huisstijl gemaakt. Hieronder zie je het logo dat afgeleid is van het beklimmen van een berg (de top) en is de Dom erin verwerkt om te refereren naar de stad Utrecht. Met de huisstijl is onder andere een website, visitekaartjes en ander promotiemateriaal ontworpen!

 

Last but not least: logo voor SportUtrecht
Voor de vaste bezoekers van deze site is het inmiddels wel bekend dat de VSU en Harten voor Sport vanaf 1 augustus samen verder gaan onder de nieuwe naam SportUtrecht. Studenten hebben een ontwerp gemaakt voor het nieuwe logo en bijbehorende huisstijl. Het ontworpen logo staat symbool vor het samenbundelen van de verschillende krachten tot een sterke sportorganisatie. De organische vorm is afgeleid van een vlam, wat kracht uitstraalt. Daarnaast is er gekozen voor een ronde vorm omdat men dit associeert met sport, en dit staat in het midden omdat SportUtrecht de kern wil zijn binnen de sport in utrecht. Over alles is nagedacht, niet alleen over de vorm maar ook over de kleuren. De donkere tint blauw staat voor de zakelijke kant van Sport Utrecht, lichtblauw voor de vrijheid in de sport en rood is afgeleid van de stad Utrecht. De combinatie rood-wit-blauw staat voor Nederland. Of dit het logo is waarmee SportUtrecht inderdaad op 1 augustus naar buiten zal treden??? De tijd zal het leren!

Ook communicatieadvies nodig?
Houdt de website in de gaten voor wanneer er weer een nieuwe ronde van start gaat of neem contact op met b.vriens@sportutrecht.nl

Lees ook:
- Afronding derde traject Jong Gras
Klaar voor de start? | Doe mee het Nationale Sportweek en AH Sportactie!
Wat betekent de AVG privacywetgeving voor uw sportvereniging?